Blogger Widgets

Khamis, 18 April 2013

Pencuci Mulut Paling Mahal


worlds_most_expensive_dessert_vrvep
World’s expensive dessert | Selalunya orang-orang yang makan di hotel pastinya akan disediakan pencuci mulut sebagai menu biasa makanan mereka, Namun disebalik makanan yang dianggap biasa itu kami terjumpa satu dessert yang dikatakan mencecah $34,37o satu hidangan. Convert in RM? kiralah lah sendiri ye.
Tapi disebalik dessert yang mencecah harga yang begitu mahal, kami terpikir apakah yang sebenarnya membuatkan dessert tersebut begitu mahal sehinggakan harganya boleh membeli sebiji kereta berharga RM100k keatas. Dan berbaloikah kesedapannya dengan harga? if not worth it. Kenapa ada yang sanggup buat dessert begini?..
worlds_most_expensive_dessert_2
Jom kita tengok apakah bahan-bahan yang diaorang gunakan just untuk satu puding yang bernilau $34,440
  • Selapis daun emas yang boleh dimakan.
  • Terdapat juga jelly champagne. Champagne ni merupakan sejenis arak/wain yang mendapat permintaan tinggi untuk pengemar arak , dan dicampur ke dalam jelly sebab itulah namanya jelly champagne(maklumat google).
  • Setiap lapis puding tersebut diaorang letakkan 4 jenis coklat belgian yang terbaik dan di combinekan bersama-sama rasa oren, peach, dan whiskey.
  • Dan yang membautkan dessert ni mahal adalah, diletakkan hiasan 2 karat berlian di atas kelopak bunga puding tersebut.
So, kami jadikan cerita ini sebagai informasi hidangan dessert termahal. Yang pasti dessert ini tidak ditanggung halal kerana terdapat wain di dalamnya. Yang pasti puding caremel gula hangus gak pilihan terbaik kami, lapisan atas salut 30 karat emas tu he3.. :)
puding

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Adverlets Banner

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...