Blogger Widgets

Rabu, 3 April 2013

Balasan perkosa adik ipar


KOTA BHARU: Seorang tukang kayu bernafsu binatang kerana merogol adik iparnya tahun lalu, dijatuhi hukuman penjara 15 tahun dan 10 sebatan oleh Mahkamah Sesyen di sini, semalam.
Hakim Azman Mustapha menjatuhkan hukuman itu selepas tertuduh yang berusia 24 tahun, mengaku bersalah terhadap pertuduhan dibacakan jurubahasa mahkamah dan memerintahkan hukuman berjalan dari tarikh tertuduh ditangkap pada 29 Mei 2011.
Lelaki itu yang dituduh merogol mangsa yang kini berusia 17 tahun di rumahnya di Kampung Landak, Pengkalan Chepa di sini, pada jam 3 pagi, 27 Mei 2011, didakwa mengikut Seksyen 376(3) Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara maksimum 30 tahun dan tidak kurang 10 sebatan jika sabit kesalahan.
Berdasarkan fakta kes, ketika kejadian mangsa bersama suaminya berada di rumah ibunya apabila tertuduh datang dan memukul serta mengheret mangsa keluar dari rumah disaksikan suaminya yang tidak dapat berbuat apa-apa kerana takutkan tertuduh.
Tertuduh membawa mangsa ke rumahnya dan mengheret mangsa masuk ke dalam bilik sebelum menanggalkan kain dipakai mangsa lalu merogolnya. Mangsa yang cuba melawan ditumbuk di mulut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Adverlets Banner

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...